Młodzieżowy Dom Kultury w Rudzie Śląskiej zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://www.mdk.bipinfo.pl
Data publikacji strony internetowej: 01.12.2014 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 25.11.2019 r.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-02-23. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Na stronie można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest mgr Beata Fulczyk, adres poczty elektronicznej Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu (32) 248-13-46.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz o sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.
1. Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Dla klientów MDK dostępne jest jedno wejście od ul. Janasa 28. Po pokonaniu 7 schodów lub podjazdu dla osób z niepełnosprawnością ruchową znajdują się pierwsze szerokie drzwi otwierane ręcznie, umożliwiające swobodne wejście do wiatrołapu. Wyjście z wiatrołapu stanowią drugie identyczne drzwi.
Portiernia znajduje się na wprost od wejścia głównego, jest dostępna bez barier architektonicznych i pełni rolę obszaru kontroli wejścia do budynku przy pomocy monitoringu wizyjnego.
2. Dostępność korytarzy, schodów i wind.
Korytarze w budynku są odpowiednio szerokie, sale zajęć umiejscowione na parterze są dostępne bez barier architektonicznych. Do sekretariatu, biur, pokoju nauczycielskiego, sali widowiskowej znajdujących się na pierwszym poziomie oraz sal zajęć na poziomie drugim prowadzają szerokie schody i winda dostosowana dla osób z niepełnosprawnością ruchową oraz przyciskami przystosowanymi dla osób niewidomych i słabowidzących.
W budynku na parterze obok portierni dostępna jest toaleta dla osób niepełnosprawnych. Brak jest przewijaka i miejsca przyjaznego dla rodziców z małymi dziećmi.
W tylnej części budynku znajduje się dobudowana druga klatka schodowa łącząca stromymi schodami parter z pierwszym poziomem budynku i jest ona niedostosowana dla osób z niepełnosprawnością ruchową.
Schody na terenie obiektu nie są oznakowane przy użyciu żółto-czarnej taśmy.
3. Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych.
W budynku nie zastosowano pochylni oraz urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących.
W windzie zastosowano oznaczenia w alfabecie Braille’a.
Informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku zapewniona jest w sposób głosowy przez pracownika Portierni usytuowanej na wprost wejścia głównego.
W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych dla osób słabowidzących.
4. Informacja o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Ze względu na brak odpowiedniego terenu nie wyznaczono miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.
5. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Warunkiem wejścia na teren budynku Młodzieżowego Domu Kultury w Rudzie Śląskiej z psem asystującym jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Możliwość wejścia do budynku z psem asystującym nie zwalnia osoby niepełnosprawnej z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego.
6. Informacje o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
W budynku nie ma możliwości skorzystania z tłumacza polskiego języka migowego.